دکتر احمد خزانی

متخصص پوست و مو

ریزش سکه ای

درمان تعریق شدید زیر بغل و کف دست با تزریق بوتاکس

جدا از انکه تعریق زیاد زیر بغل و کف دست و پا در بعضی مواقع ممکن است به علت بیماریهای غددی و عصبی خاص باشد در اغلب موارد این بیماری شخص هیچ مشکل یا بیماری زمینه ای ندارد و به علت استعداد یا زمینه های سرشتی و ژنتیکی خاص در سن نوجوانی و جوانی دچار این مشکل زجر اور میشود علت ان هم ترشح بیش از حد استیل کولین از پایانه های عصبی است که به غدد عرق متصل هستند.

در افراد طبیعی تحریک وترشح این اعصاب برای تحریک غدد عرق تنظیم شده و نرمان است ولی در این بیماران این تعادل و تنظیم به هم خورد و اعصاب این ناحیه ( زیر بغل یا کف دست وپا ) بیش از حد تحریک و باعث ترشح بیش از حد غدد عرق در این نواحی یعنی زیر بغل یا کف دست و پا میشود معمولا هم این مشکل بعد از چند سال ( بطور متوسط ده سال ) بتدریج خوب میشود ، ، البته این یک نکته مثبت وامید برای این بیماران است چرا که اغلب مبتلایان از این نکته زجر میکشند که فکر میکنند مشکل ایشان تا اخر عمر طول میکشد.

نکته بد و منفی که وجود دارد اکثر درمان های موضعی مثل دئودرانت های حاوی الومینیوم کلرید و خوراکی مثل پروبانتین و..... که برای کاهش ترشح عرق زیر بغل یا کف دست و پا این افراد وجود دارد هم مقطعی است ومهمتر اغلب کم اثر است حتی بعضی موارد به توصیه بعضیمتخصصین اعصاب و داخلی شخص مبتلا را تحت عمل جراحی سمپاتکتومی قرار میدهند و عصب ان ناحیه را با جراحی باز و در متد های جدید تر با جراحی های بسته با اندوسکوپی قطع میکنند و البته این عمل هم گاها با عوارضی ممکن است همراه باشد و حتی در موارد کمی ممکن است عصب قطع شده مجددا رشد کند و مشکل بیمار مجددا ایجاد شود و یا سایر عوارضی که احتمال ان وجود دارد که لازم است در یک مبحث جداگانه کاملا در مورد این عمل و عواقب و عوارض احتمالی ان بحث شود

آدرس مطب : کرج چهارراه طالقانی جنب اداره پست مرکزی ساختمان پزشکان امید طبقه ششم واحد 605

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
صفحه اصلیخدمات مطبآدرس و تلفن مطبمطالب و مقالات علمیمقالات بین المللیگالری تصاویرانجمن پوست استان البرزانجمن متخصصین پوست ایران